Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Men tankene mine får du alltid

with one comment

Jeg ble nylig rammet av en infernalsk og livstruende sykdom, ellers kalt forkjølelse, som truet med å legge hele hjernen brakk. Snørr og slim og feberhalliser tok over systemet, og der lå jeg – som Dresden i 1945.

Men midt i all elendigheten kunne jeg ikke fri meg fra å føle at det var ganske behagelig å ha hjernen syltet og fri for tanker. Ikke vet jeg hvor tankene befant seg hen i de tre ukene (for tanken er, som alle konfirmerte fjortiser vet, fri), men jeg regner med at de tok seg en sydentur og drakk og turet uten å ofre legemet en … tanke.

Det var faktisk ganske fint å være hjemme alene mens tankene var på ferie. Det var slett ikke ueffent å slippe angst og beven, tort og svie, tvil og tro, ære og samvittighet og mengden av andre paratagmer* som normalt herjer uhemmet i hodet.

Da jeg var som sykest (nær døden-opplevelse) prøvde jeg å selge den lusne kroppen min på nett. Den fungerte jo knapt likevel. Budet endte på NOK 201, og det synes jeg i grunnen var litt i underkant, om jeg skal si det selv. Da slo det meg – det er egentlig tankene som burde selges, ikke legemet.

Derfor legger jeg nå ut tankene til salgs:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ise

*Ja, men så skaff deg en fremmedordbok, da, din veskehund.

 

 

 

Opprinnelig skrevet for EON 2, 2012

Written by iselinsmuget

24/02/2012 kl. 19:18

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tenk hvis en kunne selge/gi bort de en ikke ville ha! Genialt!

    sotengelen

    25/02/2012 at 20:08


Legg igjen en kommentar

