Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Juletrefoten og pungen

leave a comment »

Kalendersmuget, 2011, luke 18:

Annethvert år må vi pynte tre litt tidlig, for annethvert år skal datteren av gårde til Det blide sørland med sin far. Derfor ble treet jålet opp i dag. Det begynte med en uheldig tekstmelding fra meg til frøkna (som så på Liverpool-kamp hos faren sin). Jeg skulle nemlig ikke skrive «Nå har jeg funnet frem juletrefoten og pungen!» (Også så entusiastisk!) Det var det retteprogrammet som ville, jeg ville ha foretrukket «pynten». Men derfra gikk det ganske bra.

Vi kastet på all den fine pynten vi har karet til oss gjennom årene – det er lenge siden vi kun hadde min selvlagde (ikke så pene) pynt på treet. Vi har dessuten edelgran, ikke den strantne vanliggrana som røytet verre enn kattene, som vi hadde i hine hårde dager.

Vi pyntet og pyntet, prøvde å huske teksten til «Adeste fideles», lo av George Michael, fnøs litt av Chris Rea, hojet med til «Fairytale of New York», sang «Twelwe Days of Christmas» nesten feilfritt og gråt og klemte til Jussi. (Dvs det er jeg som griner og må klemmes.)

Så var kvasten staset opp, og julen kan begynne.

Ise

Written by iselinsmuget

18/12/2011 kl. 21:01

Publisert i Julekalender

Tagged with , ,

Legg igjen en kommentar

