Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Iselin gjør ting hun ikke liker/ikke kan

with 2 comments

Dette er uken for Iselin gjør ting hun ikke kan. Jeg vet hva du forventer deg nå, men nei, det er ikke fallskjermhopping eller tilbereding av gourmetmiddag for førti gjester eller zumba. I mitt liv er det langt enklere å finne ting man ikke kan. Eller ikke liker. Ukas liste ser slik ut:

Én blodprøve, og armen ser slik ut. Rart jeg unngår leger.

1. Vært hos legen. Jeg trodde ikke jeg hadde vært der siden 2001, men jeg hadde – lo and behold! – vært der i 2003! Jeg fortalte legen at venninnene mine hadde utøvd et visst bekymret påtrykk for å få meg til legen, ettersom man visst bør gjøre det litt jevnligere enn hvert tiende år. Da jeg var ferdig hos legen, sa hun:

«Ja, når alle prøvene kommer tilbake og ser fine ut, kan du jo hilse venninnene dine og si at det er du som har vunnet!»

Fin lege. Finfin lege. Vi sees igjen i 2023.

 

 

2. Vært hos frisøren. Der har jeg iallfall ikke vært siden 2001. Min kollega er spesielt fornøyd med at jeg tok en tur dit, ettersom hun er litt lei av å etterklippe når jeg har klippet meg selv. La meg dele hva frisøren sa:

«Det er sjelden jeg ser så vakkert hår som er så langt. Du klipper det vel ikke noe særlig? Nei, de fleste misforstår jo det der med å klippe jevnlig, de klipper jo bare vekk det som er vokst ut.»

Fin frisør. Finfin frisør. Vi sees igjen i 2023.

3. Drukket grønn te. Jeg prøver å kutte ned på kaffen. Det kommer til å vare et par dager, tenker jeg. Grønn te smaker helt grønnforjævlig, og man blir kvalm. Jeg lurer allerede på hva som egentlig er galt med å drikke 12-15 kopper kaffe per dag. Er det ikke masse antioksidanter i kaffe? Jeg kommer sikkert til å bli en gammal rosin av grønn te.

4. Kjøpt Nicorette sugetabletter, for å holde snusen unna. Right. Jeg gir dette også et par dager. Er allerede veldig lei av mintsmaken (iblandet grønn te).

Tormod får kjørt seg.

5. Vært publikum på «Nytt på nytt». Min redaktørkollega Tormod Løkling ble solgt av markedssjefen sin. Det vil si, hun kjøpte plass til ham i «Nytt på nytt» på auksjonen for TV-innsamlingen i år. Det var kanskje ikke mot hans vilje, men det var ikke med heller. Hun går nå under navnet «Markedssjefen fra hælvete». Tormod greide seg imidlertid veldig bra, og jeg fikk være publikum.

Grunnen til at dette står på listen min over ting jeg ikke liker/ikke kan, er at vi før programmet fikk beskjed av oppvarmeren om å ikke le høyt og støyende … alene og på feil sted …fordi det gjør seg dårlig på TV. Og det er veldig vanskelig for meg å la være å gjøre akkurat det.

Jeg gruer meg litt til å se, eller riktigere høre programmet i kveld. Tormod var en utmerket Nytt på nytt-gjest, men jeg frykter at jeg ikke var en like god publikummer.

Da er det fredag, og forhåpentlig går livet mitt tilbake til normalen relativt snart.

God helg!

Ise

Written by iselinsmuget

28/10/2011 kl. 13:56

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvis du ikke liker smaken av grønn te – kan jeg anbefale smaksatt grønn te? Palais des Thes har en grønn te smakssatt med kirsebærblomster, som smaker litt av mandel for min utrente gane. Den har det vakre navnet Fleur de Geisha. Eller du kan prøve den med ristet ris, som gjør at den smaker litt som nyristet brød – genmacha, mener jeg det heter. Grønn te er ellers en tilegnet smak, så det er bare å ikke gi seg.

    (Og ellers har naturligvis japanerne laget en hel masse snop som er tilsatt grønn te, men det er kanskje ikke et alternativ å stappe seg med grønn te-pocky eller KitKat…)

    annetten

    28/10/2011 at 14:04

    • Geisha-te? Er det trygt å drive med …? Det høres som det kan ha uante konsekvenser, langt utenfor det å få pen hud …

      iselinsmuget

      28/10/2011 at 14:44


Legg igjen en kommentar

