Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Årets vakreste bøker

leave a comment »

Yes! Vi fikk diplom! Det vil si at Tor Erling Naas (tegner) og Sindre Wexelsen Goksøyr (design) fikk diplom for boka «Jeg, Tor Ærlig».  For de som ikke vet det: «Hvert år arrangerer Grafill Årets vakreste Bøker. Vi ønsker er å sette fokus på den visuelle delen av bokbransen, og inspirere forlag, forfattere, grafisk designere og illustratører til å lage kvalitetsbøker i alle sjangre.»

Stolt redaktør

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snuskhummer?

Jeg er selvfølgelig mest opptatt av at vi fikk diplom, men resten av tilstelningen var også veldig fin. Petter Schjerven var, som alltid, en super konferansier – denne gangen var han spesielt opptatt av å bli kvitt kategorien «Voksenlitteratur», som han syntes lød i overkant snuskete. Harumpf, harumpf.

 

Bra dame

 

 

 

 

Thea Hjelmeland stod for musikken, som det nesten ikke ble noe av – det var så vidt hun kom seg fra Førde pga av flyproblemer, og da hun endelig kom til Gardermoen fikk ingen fly lande fordi en paraglider var på vidvanke, og flytårnet fikk visst ikke kontakt med ham … Men, hun kom, og hun var helt fantastisk! Jeg er fan nå. Kul dame. Hun var litt oppgitt over at hun ikke hadde på seg den lange kjolen hun skulle ha hatt, og at hverken sminke eller hårvelde var på plass, men jeg er nesten lettet. Hun er pen nok i olabukse og uten sminke, og jeg er redd det nesten ville bli for mye dame hvis hun så enda bedre ut. Og så synes jeg faktisk det er kult åhøre damer synge påkanten-låter med stort islett av liderlige lyder – usminket.

Det var en mengde prisvinnere, og jeg regner med at de blir lagt ut i morgen på Grafills sider, så jeg tror jeg dropper den lange oppramsingen.

Øyvind Torseter

Men Øyvind Torseter vant iallfall høyst fortjent den høythengende Bokkunstprisen, til stor applaus og allmen anerkjennelse, vil jeg tro. Det så iallfall ikke ut som om noen var hypp på å ta ham.

Veldig fin kveld, og jeg skulle gjerne ha vært med på minglingen (som visstnok innebærer en del klining og det som verre er, skal jeg tro Schjerven), men jeg må ut og kjøre bil og hente unger på konsert.

Det ble iallfall diplom, og jeg er som alltid dritstolt av Tor og Sindre!

Ise

Written by iselinsmuget

24/03/2011 kl. 23:21

Legg igjen en kommentar

