Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Troll og andre aliens i sosiale media

with 2 comments

De fleste som har hatt befatning med ulike sosiale media i noen år, har brent seg på trollene i underskogen. (Og da tenker jeg ikke spesifikt på Underskog.) Når man er nybegynner oppfatter man ikke tegnene med en gang. Man legger ut bilde av seg selv, og svarer for eksempel Takk når noen skriver «Jeg synes du er skikkelig sexy!» Etter første gang sier man ikke lenger Takk, fordi alle vet at fortsettelsen er:

 

Og så videre, og så videre.

Stephen Hawking har visstnok sagt at det er på høy tid å slutte å sende beskjeder ut i rommet i håp om at noen romvesener skal ta kontakt. Ikke fordi det er bortkastet tid, men fordi det helt sikkert finnes liv der ute – og er vi virkelig sikre på at vi har lyst til å ha kontakt med dem?

Min erfaring med sosiale media tilsier Nei takk.

Ise

(skrevet for EON 2, 2011)

Written by iselinsmuget

28/02/2011 kl. 20:24

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha så utrolig godt skrevet. Det er sant. Jeg er helt enig – jeg tørr ikke å møte marsboere nå. Takke meg til jordboere.


Legg igjen en kommentar

