Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Lån ALDRI tannbørste

with one comment

Twitreren @GeneHunt sendte i dag ut en melding som sendte meg ned til minnenes dal. (Gene Hunt er, for dem som ikke vet det, den ekstremt tøffe-i-trynet og politisk komplett ukorrekte sjefen i politi-TV-serien Life On Mars. Jeg vet ikke hvem som opererer denne twitterkontoen, men den er tidvis veldig morsom.)

Meldingen som vekket gamle minner, var denne:

 

 

«My ex used to get upset if I used her toothbrush. If anyone knows a better way to get dog crap off my boots, I’m all ears.»
 

Da kom jeg til å tenke på en av mine stakkars gamlekjærester, som skal få lov til å forbli anonym. La oss kalle ham Rupert. En gang for lenge siden kom jeg hjem og oppdaget at kjæresten også var kommet hjem. Han hadde vært ute og reist med jobben. Litt senere på kvelden, da jeg skulle legge meg, la jeg merke til at det stod en tannbørste ved siden av min i tannglasset. En tannbørste jeg dro kjensel på, og det var ikke fordi det var hans.

«Rupert?»

«Ja?»

«Den tannbørsten her …»

«Ja, jeg glemte min på hotellet. Er det ok?»

«Du har altså brukt den?»

« … ja …?

 

(Jeg hørte her at han begynte å ane uråd. Stemmen skalv litt,)

 

«Vet du hva jeg bruker den tannbørsten til?»

«— NEI! Ikke si det! Jeg vil ikke vite det! NEI!»

 

Han spant rundt i leiligheten og holdt seg for ørene. Jeg tror til dags dato ikke han vet at det var børsten jeg brukte til å vaske kattedoen med.

 

Nå vet han det vel snart.

 

Ise

 


Written by iselinsmuget

09/01/2011 kl. 20:23

Publisert i Hverdagslivet

Tagged with ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Iselin Røsjø Evensen. Iselin Røsjø Evensen said: Lån ALDRI tannbørste: http://wp.me/pZbII-oT […]


Legg igjen en kommentar

