Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Geriljabroderi

leave a comment »

Kalendersmuget, luke 17:

Mangler du en julegave? La meg foreslå denne glimrende boka fra Magikon forlag redigert av foregangskvinnene Astrid Loraas og Mona Pedersen, om fenomenet geriljabroderi. Det er en velskrevet og veldesignet bok om hvordan geriljabroderi begynte i Norge, og med en mengde bilder av ulike broderier som blant annet har vært med i utstillinger.

Dette er mitt lille bidrag til boka. I boka er det på mystisk vis forsvunnet enkelte bokstaver (jeg tror de er på bokstavheisatur til Ibiza), men her er iallfall alle med. True Story:

Geriljabroderi

Minne

Roser er røde, fioler er blå, druer er søte …

Dette søte lille verset fikk de fleste av oss i minneboka da vi var små, inntagende jentebarn, men her mangler det altså en siste strofe.  I min minnebok hadde nemlig Kristin Marie skrevet dette fine verset til meg, men unnlatt å ta med slutten: … og du er likeså.

Det hører med til historien at Kristin Marie og jeg nok ikke var perlevenner som små, men jeg vet til dags dato ikke om dette bare var en ren forglemmelse, eller om det er et glimrende eksempel på hvor innfule og atale de inntagende små jentebarna faktisk kan være …!

I alle tilfelle har jeg i minneboken tegnet et surt fjes nederst på siden for å markere min misnøye.

Iselin Røsjø Evensen

:

Written by iselinsmuget

17/12/2010 kl. 07:37

Legg igjen en kommentar

