Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Tupp i trynet

leave a comment »

Caroline and The Treats

I går var bursdagsfeiring – en riktig hyggelig sådan. Først middag på Yaya’s med lillesøster Vilde – de har alltid deilig mat – og deretter tur på Last Train og Robinet, via Frodes hemmelige vannhull som jeg ikke får lov å dele med resten av verden.

Vi fikk med oss sound checken på Caroline & The Treats på Last, og Katarina foreslo for Frode at man egentlig bør få gratis øl når det er sound check. Vi fikk ikke gratis øl, men siden Frode gikk av vakt rett etterpå, fikk vi med oss ham i stedet.Ulla og Torgrim greide dessuten å få med seg Robyn-konserten, som visstnok var veldig bra (jeg hadde takket nei til å få den konserten i bursdagspresang, og er nå klar over at det faktisk ikke er lov å takke nei til presanger …)

Som sagt, en riktig hyggelig kveld med de fine vennene mine – jeg blir stadig forbløffet over at jeg har greid å få så bra og pene venner – det har jeg sikkert  ikke fortjent. (Ulla erklærte dessuten at Katarina har den kjekkeste mannen, hvilket jeg tror Nils var ganske fornøyd med, selv om han lot som han var uanfektet. Torgrim fikk nedovermunn.)

Jeg gikk lykkelig til sengs med kontroll på verden.

I løpet av noen korte nattetimer må det ha skjedd noe med karmaen min. Man setter liksom standard for dagen når det første man sier om morgenen, er:

– Drit i å tuppe meg i fjeset!

Det er vel åpenbart at tuppingen ikke er alvorlig art, for det er neppe noen som bruker nettopp denne ordlyden hvis noen faktisk utsetter dem for tupp i trynet.

Det var selvfølgelig kattekreket. Jeg hadde ikke lukket døra, så nå lå det en feit pelstjukkas og sparket meg i fjeset. Antakelig syntes han at jeg tok for mye av puta hans.

Og i vinduskarmen satt det andre kattekreket og mekret for seg selv og fuglen jeg antar hun hadde fått øye på der ute.

Så begynte telefoneringen. Man er gjerne litt trett dagen derpå, men det er det forbløffende få som tenker på.

Og så var det krise med datterens nye Blackberry og abonnementet som ikke funker, og så måtte jeg ringe fyren på Blackberry, som kunne informere meg om at «hun porterte i natt». Jaså, så det gjorde hun. Porterte? Hva slags tulleord er det? Er det forstadiet til å teleportere seg? Ja, det rimer – man trenger sikkert ikke abonnement hvis man kan teleportere …

På et punkt innså jeg at jeg ikke skulle få sove mer, så da begynte jeg på frokosten. Jeg var forutseende nok i går til å ta ut bacon fra frysen, så alt var klart. Stekte masse deilig bacon, og så var det tid for et par egg. Knakk.

Åfyttesatan – for en stank!

Råttent egg er kanskje det kjipeste i hele verden, og stekt råttent egg er noe av det mest ulekre jeg har sett i mitt liv. Jeg har faktisk aldri vært borti råttent egg før, så dette var mitt første møte med det folk refererer til når de slipper svinske smygere.

Da jeg skrubbet pannen iherdig tenkte jeg på heimkunnskapen på skolen – jeg har et vagt minne om at vi sto og holdt egg opp mot lyset for å se om de var dårlige. Men det har jeg aldri gjort siden, og det har som sagt gått fint så langt.

Ferdig skrubbet panne, fant fram nytt egg, holdt det ikke opp mot lyset, kakket det i panna …

Åfyttesatan – for en stank!

Her lærer vi ikke av erfaring. Her driter vi oss ut gang på gang, med stort hell.

Jeg har gitt opp denne dagen, jeg har forstått at jeg fikk den gode dagen i går, og at ingenting i livet er gratis. Denne dagen skal betale for i går, jada, jeg har skjønt det nå. Jeg har spist mitt altfor fete bacon fra Sverige uten egg, og jeg har underkastet meg kattenes regime. Jeg tror jeg skal våge meg på å se «Gates of Heaven» som jeg fikk i presang av Harald i går. Det er en dokumentar om folk som gravlegger kjæledyrene sine … Kanskje krekene tar et hint?

All motstand er brutt ned. Tupp i vei.

Ise

Legg igjen en kommentar

