Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Stirr mot hundens anus

leave a comment »

Første yogatime unnagjort i går, og jeg er ganske imponert over innsatsen min, om jeg får si det selv (og det får jeg).

Yoga var akkurat så flummig som jeg trodde det skulle være. Joda, det funket som bare det, la meg presisere det, men det er vanskelig å holde maska.

«Barnet» … «Hunden» … Greit så langt. Litt sært er det jo, å skulle forholde seg til navnet på stillinger man ikke har peiling på vitsen med, men det var bare å henge med – som sagt, det gikk ganske fint. Jeg er ikke noen sevjemjuk seljekvist, men jeg er ganske myk, og jeg greide til og med å puste opptil flere ganger. (Pustingen er viktig, det fikk jeg med meg.)

Jeg har hørt at man liksom skal kunne fortape seg litt i seg selv når man driver med yoga, og jeg er nok ikke riktig der ennå. Jeg var mest opptatt med å få kontroll på alle disse lemmene som plutselig skulle være så lange. Med godt mot prøvde jeg å overse alt det eteriske pratet og navnene på stillingene og konse på det jeg faktisk var der for å gjøre, men så kom … «Happy baby»?! Skal man liksom ligge der på ryggen og skræve med et godt tak rundt tærne og være «Happy Baby» med pokeransikt? Jeg fikk et skikkelig Blue Velvet-øyeblikk der en stund, og pokerfjeset slo alvorlige sprekker.

Og hvorfor skulle man akkurat omtale den stillingen på engelsk …?

Da jeg fikk beskjed om å stirre mot «Det tredje øyet» var det ikke mer pokerfjes igjen. Hvilket øye var det, sa du? Hundens brunøye?

Er dette Det tredje øyet?

Eller er dette Det tredje øyet?

Jeg var i grunnen ganske fornøyd med at jeg hadde stått på skuldrene og vrengt hele skrotten fra kant til kant til hippiegjøkens anvisninger, men da han skulle legge tepper over oss, kjente jeg den gamle antipatien for hippegjøker flamme opp. Du kommer ikke i nærheten av meg med de klamme røkelsesfingrene dine, da ligger jeg heller her og fryser meg gjennom hele avslappingen! Og så begynte jeg å tenke på boken jeg leser for tiden – «I huvudet på en seriemördare» – og det var neppe rett tankegods for å fortape seg i selvet.

Nuvel. Jeg skal nok få det til dette også (jeg har en ubendig tro på meg selv) – hvis jeg bare øver meg med litt te og grønnsaker og batikk og hvalsang først!

Beste hilsener,

Iselin Happy Baby Evensen

Written by iselinsmuget

04/10/2010 kl. 10:08

Legg igjen en kommentar

