Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Mitt personlige Abu Graib

leave a comment »

Da er jeg offisielt i gang med å trene. På Sats. Jada, bare le.

Sunn sjel i et sunt legeme opp i røven. Trening er fysisk avstraffelse og har overhodet ikke noe med lystbetonte ting å gjøre. Det gjør bare dritvondt, og jeg blir altfor gira av det, og det er ingen som liker meg når jeg er på høygir. Jeg kan ikke klandre dem, jeg er ganske uspiselig når jeg er full av egenprodusert dop. samt at jeg begynner å utføre underlige små danser på jobben fordi jeg ikke greier å stå stille. I dag, etter et av mine små show foran heisen, sa kollega Ingunn: «Noen ganger skjønner jeg hvorfor du er singel, Iselin.» Pft.

Jeg har vært på Spinning og Core (Sats har åpenbart ikke konsultert Språkrådet. Kanskje de ikke slipper inn folk som heter Sylfest etc engang?), trent vekter og gått litt rundt og slengt i lokalet. Jeg tror det siste er viktig. Snart kommer jeg til å slentre rundt, full av adrenalin og føle meg som Lynndie England. Når jeg kommer så langt, tenker jeg de muskelsvina som sender meg hånlige blikk skal få angre. (50 kilo splætt ned på brystbeinet er ikke deilig. )

Kos på trammen

I dag skulle det prøves Step. Eller Tram som jeg ville kalt det på norsk. Det er for så vidt greit at det heter Step og ikke Tram, for det er ikke noe koselig og sollyst og vaffelaktig ved de greiene der.

Hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg. Det var iallfall noe som delte seg. Jeg fektet rundt som en blanding av John Cleese og mr. Bean til jeg overhodet ikke hadde kontroll over lemmene lenger, og bare ble stående å glo på de andre som åpenbart skjønte hvordan man skulle utøve disse «Danse-på-trapp»-trinnene. Hva er vitsen med dansetrinn når man må konse på å unngå krampe i rumpa. Hvilket jeg fikk. Skikkelig rumpekrampe.

Treneren sparket for øvrig til en annen deltaker i fjeset, så det var ikke bare jeg som hadde problemer med å holde kontroll på ekstremitetene. Ikke skjønte jeg hva hun sa, heller. Sa og sa, hun skrek på et slags rogalandsk over Lady Gaga (som er jævlig nok i seg selv), og det eneste jeg fikk med meg, var: «STRAM SÆDE!» Excuse me?

Deretter var det Core – med rumpekrampe. Jeg er jo så (u)heldig at jeg har min helt personlige venninnetrener, som skal gjøre meg skikkelig fin. Det som er litt leit, er at du ikke kan skjelle ut din personlige trener når det er venninnen din. Det er ikke lov å klaske til henne i bakhodet når hun snur seg, heller.

Jeg ble fortalt at i Core skal man finne noen mystiske muskler som man nesten ikke vet om. Mm. Jeg vet fortsatt ikke om dem. Det er kanskje mulig at jeg er født uten dem?

På dette punktet kunne jeg knapt gå og så ut som jeg hadde en langt fremskredet degenererende muskelsykdom. Men torturen var ikke over med dette, nei  nå skulle det trenes vekter.

Jeg synes disse treningsrommene er fantastisk futuristiske – en masse enorme tullemaskiner som man skal klatre opp i og som er umulig å skjønne uten å bli instruert. Min personlige tulletrener instruerte meg i hvordan jeg skulle klatre opp i det som lignet mest på et digert klatrestativ, og heise meg opp og ned. Det hun unnlot å fortelle, var hvordan jeg skulle klyve ned igjen.

«Jeg skulle kanskje ikke gå helt ne…»

«Vær forberedt! Vær forberedt!»

Vær forberedt? Hva slags advarsel er det? «Be aware of the machine!» liksom? Jeg hører ikke på tulleadvarsler, med det resultat at jeg skviste hele beinet inni drittmaskinen og nå har en avsindig diger kul full av blod på beinet. (Kanskje ikke avsindig diger, men stor nok.) Og det er på denne måten jeg skal bli fin. Right.

Nei, ikke mitt ben. Men KUNNE vært det.

Nuvel. Katarina (det er min personlige torturist – det er hun som er Lynndie England) sier iallfall at jeg får muskler veldig, veldig, veldig fort og at jeg er skikkelig deilig. Det er mulig jeg ikke gjengir Katarinas ord helt nøyaktig her, men det er slik jeg husker det.

Da går det nok rette veien. Selv om jeg ikke kan på den veien.

Ise

Written by iselinsmuget

31/08/2010 kl. 21:09

Legg igjen en kommentar

