Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Sammensvergelsen

leave a comment »

«Nå kommer supermånen!» står det på dagbladet.no i dag, og videre står det at «19. mars blir det månelyst – for skal man tro konspirasjonsteoriene, er naturkatastrofene rett rundt hjørnet.»

Tillat meg å protestere. Jeg vet ikke riktig hvem journalisten mener konspirerer om å få supermånen til å forårsake naturkatastrofer, for selv om hun refererer til konspirajonsteoretikere, så nevner hun ingen navn. Jeg skulle likt å faktisk se den konspirasjonsteorien, for det må være en temmelig oppsiktsvekkende sammensvergelse.

Så er det vel dommedagstilhengerne hun egentlig ønsker å tulle med. Og det er ikke det samme som en konspirasjonsteoretiker!

Ingenting er som en god konspirasjonsteori – en intrikat teori som forklarer hvordan noen har sammensverget seg for å å holde sannheten fra oss eller få verden til å danse etter sin pipe. Illuminati styrer verden. Elvis lever. Bush bombet tvillingtårnene. Og tillater du deg å tvile, har konspirasjonsteoretikerne et uslåelig motargument: «Ja, da er du selvfølgelig blitt hjernevasket. Det er sånn de lykkes.» Hvis du tillater deg å fortsette å tvile, blir du straks en av dem!

Og hvis du lurer – jada, jeg er selvfølgelig innrullert i Illimunati og Ku Klux Klan, jeg tror muligens jeg skjøt Kennedy – og jeg er medlem av Norges Musikkorpsforbund.

Ise

Legg igjen en kommentar

