Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

I disse valgtider

with 2 comments

Sverige strir for tiden med nederdrektige partier som på død og liv skal være med på moroa, og det fikk meg til å tenke på noe.

Det var den gangen jeg var tretten år og stilte til valg som elevrådsrepresentant. Nå er det slik med elevråd, at de andre bør tenke om deg:
”Ja, HUN er en verdig representant for meg.”

Lite tenkte jeg over at det kanskje ikke er et pluss at man må sitte på gangen og spise matpakken alene fordi man til stadighet lager kvalm i klasserommet. Eller at man alltid tar ordet og aldri gir seg, selv når alle (inkludert en selv) vet at man tar kraftig og grundig feil. Eller at man insisterer på at skoleavisen bør ha et spesialnummer om obskure pønkråkkband som ingen andre har hørt om. Eller at man kupper hele dramagruppa og insisterer på å sette opp egenskrevne stykker med ikke så tilslørte hanky-panky-elementer. Eller at man er elitistisk og skryter uhemmet av å ha lest Dostojevskij mens de andre traver bygda rundt på lytting etter fest. Det var kanskje ikke engang et pluss å være kreativ og finne artige kjælenavn til alle medelevene.

Jeg ble aldeles himmelfallen over at jeg ikke fikk mer enn én eneste stemme.

Og den var min.

Ise

Written by iselinsmuget

26/08/2010 kl. 15:45

Publisert i Blad-skriverier, Hverdagslivet, Valg

Tagged with , ,

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Morsomt! Når kommer selvbiografien?

    Magne

    02/09/2010 at 19:33


Legg igjen en kommentar

