Iselinsmuget

Iselin Røsjø Evensens generelle kroting.

Øya – dag 3

with 2 comments

Det er veldig sent, og jeg er ikke sikker på at staveferdighetene er helt intakt – forgive me hvis det blir mye tull …

Dette har kanskje vært den langsomste Øya-dagen. Det er kanskje fordi jeg faktisk jobbet en god stund, og derfor ikke var på plass før fem. Etter sigende burde jeg ha fått med meg sørafrikanske Die Andwoord, men det gjorde jeg altså ikke.

Wayne Coyne i badeball.

Jeg kom akkurat tidsnok til å få med meg en dritbra konsert med Flaming Lips. Det er fint at et band fra dypeste redneckland (Oklahoma) fremdeles leverer så moroshow – det begynner som moderne glam, med glitter og stas i form av konfettikanoner, røykmaskiner og digre ballonger, og man kan lett la seg fortape i effekter. Det er like fullt et dribra band som kan tillate seg en mengde effekter, nettopp fordi de leverer avsindig bra musikalsk vare. Masse folk som åpenbart ventet på én klinelåt, og deretter gikk, men det er ikke noe nytt – står tre tredjedeler av publikum igjen etter at du har avlevert super-hitten, er konserten en suksess. Det er flaut  å måtte strekke fingrene i været (fred i verden-fingrene), men jeg gjorde det for Flaming Lips. Det er imponerende å kunne være så til de grader eteriske (mye prat om sola), og likevel være et kult band.

Mellom Flaming Lips og Specials, var vi innom John Olav  Nilsen og Gjengen – og det er jo ikke et band å renge med. Sorry, ass, men det holder ikke med en masse tattisser og gode musikere når låtene er dølle og tekstene suger. «Vi er fra bergen … Men bare for i kveld kan vi vel late som vi er venner? Kan dere gjør meg en tjeneste … Og gi meg litt kjærlighet – kåmm aaan!» Nei, trukke det.

Vi var innom La Roux, og beklager igjen – ræva lyd og gnåledamestemme ødelegger jo for det som eventuelt måtte være litt kul elektropop. Ævve, som man sier der jeg kommer fra.

Vi var også innom Tune-Yards, men jeg blir irritert over folk som blir så horny over egen stemme at de runker i vei i egen egorus. Svakt opplegg, fin runkestemme.

Litt mer  begeistret for å ha fått med meg klubbmorobandet Major Lazer – en bragd å få Øyapublikumet til å danse (og da mener jeg danse), og super oppvarming til The Specials!

Og Specials var deilig. Jeg hater reggea dypt og inderlig og blir bare aggressiv – og ska takler jeg sånn noenlunde fordi det er litt mer tempo (slacke greier er ikke for folk med BH-størrelse 75 ADHD). men Specials er rett og slett et avsindig bra band, uansett genre. Jeg danset! Det sier ikke så rent lite. Igjen – kudos til eksen og selskapet hans igjen, http://www.atomicsoul.no/, de har god teft for tida! Litt fiselyd og underlig sur vokal innimellom, men who gives a fuck.

Rocky-fest etterpå på Sound of Mu, som ble forflyttet til Nomaden. Hyggelig og bra DJ (s0m alltid når Martin Kellerman har med seg folk), og etter å diskutert lenge nok med Dag (oversetter av Rocky og tidligere bassist i Kåre & the Cavemen), var det på tide å komme seg hjem. Jeg skal tross alt ha vakt i Serieteltet i morgen, og Dag hadde dessuten lite slarv å by på (hadde overhodet ikke oversikt over hvem som har hatt seg med hvem i det siste).

På tide å podle seg i modlahopi.

Natti,

Ise

Written by iselinsmuget

14/08/2010 kl. 03:37

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. goodshit

    Halvor fra Briskeby.

    14/08/2010 at 16:32


Legg igjen en kommentar

